
Iedere organisatie die ertoe doet, heeft een uniek verhaal. Het verhaal is wat een organisatie uniek maakt en dit verhaal is de kern. Met je merkverhaal kan je aan iedereen vertellen waarom je doet wat je doet. Waarom jij er goed in bent en wat je wil bereiken.
Samen met Comfy hebben wij ons merkverhaal geschreven. Hierin vertellen wij hoe duurzaam online is ontstaan:
Bij een woningcorporatie voor senioren ontstond door Corona de vraag om een digitaal prikbord te ontwikkelen. De informatie op het ouderwetse prikbord werd zo snel achterhaald, dat een digitaal prikbord een betere oplossing zou zijn. Voor elke zorgverlener moest het gemakkelijk zijn om hier informatie op te delen en aan te passen. Er werd een wedstrijd uitgeschreven om creatieve oplossingen te vinden.
Florian en Daan voelden zich geroepen om met een passende oplossing te komen. Samen ontwikkelden ze een prikbord dat zowel qua techniek als gebruiksvriendelijkheid optimaal was. Helaas werd de wedstrijd niet gewonnen, maar Florian en Daan hadden wel een kant-en-klare, werkende oplossing gebouwd. En nu?
Ze bestuderen hun product nog eens grondig en komen tot de conclusie dat ze een sterke basis hebben gelegd voor een zeer gebruiksvriendelijk website Content Management Systeem (CMS). Een CMS waar zorgverleners, ondernemers, of eigenlijk iedereen, zelf een website of webshop op kan bouwen. Florian en Daan ontwikkelden de basis voor een blokkendoos om modulair een website te maken. Met simpele blokken kan iedere ondernemer gemakkelijk hun eigen website of webshop bouwen. En zo ontstond duurzaam online. Duurzaam voor de wereld én een duurzame keuze voor de ondernemer.
Florian en Daan ontwikkelen hun blokkendoos helemaal door om een eerlijk, simpel en duurzaam platform te maken. Hierbij staat het gebruiksgemak voor jou als ambitieuze ondernemer centraal. Daarna creëerden ze hun eigen ideale internetonderneming, duurzaam online: Hun visie op hoe het internet zou moeten zijn, hoe mensen digitale middelen zouden moeten gebruiken en maken, hoe technologie toegankelijk zouden moeten zijn omdat dit echte problemen op kan lossen.
En daar zijn we in geslaagd. Ook jij kan duurzaam online.