Stichting Oorfonds is duurzaam online!
Vanuit duurzaam online dragen we graag ons steentje bij aan goede doelen. Dat doen we op onze eigen manier; met hulp bij de online aanwezigheid. Hiervoor maken we gebruik van het platform De Nieuwe Gevers.
Stichting Oorfonds was toe aan een opgefriste website, er was een uitgebreid advies gedaan en via De Nieuwe Gevers werd gezocht naar vrijwilligers om de nieuwe site te bouwen.
Na een korte introductie van het Oorfonds, het bespreken van de ontwerpen en voorbeelden van andere websites (best practices) zijn we aan de slag gegaan. De ontwerpen waren snel gerealiseerd en de grote uitdaging kwam voor ons kijken bij het technisch uitwerken van de Crowdfundings actie.
Het Oorfonds is de actie 'Geef Ooronderzoek Gehoor' gestart, een uitgebreide crowdfunding actie die tot het einde van het jaar duurt. Hiervoor hebben we een aantal nieuwe onderdelen gebouwd in ons ecommerce systeem. Het doen van donaties was zeer eenvoudig, we hebben immers een veilig en snel ecommerce systeem draaien. Nieuw toegevoegd aan duurzaam online, zijn de mogelijkheid om af te rekenen zonder adres, het toevoegen van een boodschap bij een bestelling en het overslaan van de winkelwagen pagina, instelbaar door de website-eigenaar. Het tonen van de totale donaties per onderzoek, aan de kant van de websitebezoeker was ook een leuke uitdaging. Data uit onze eigen analytics-tool koppelen aan een tegel op de website zorgt ervoor dat het Oorfonds altijd een up-to-date opgehaald bedrag kan tonen bij de individuele acties.
We zijn trots op de vele donaties die we mogelijk hebben gemaakt voor het Oorfonds!